Masaże podstawowe

Masaż klasyczny

Najpopularniejszy i najbardziej znany masaż, Masaż działa przeciwbólowo, polepsza odżywianie tkanek, regeneruje mięśnie, reguluje napięcie mięśniowe, zwiększa elastyczność i sprężystość mięśni, przyspiesza przemianę materii, uaktywnia przepływ krwi i limfy.

W masażu tym wykorzystywane są techniki:medical-zen-137

  • Głaskania – sprężyste odkształcanie tkanek naskórka.

  • Rozcierania – sprężyste odkształcanie tkanki łącznej.

  • Wyciskania

  • Ugniatania – sprężyste odkształcanie tkanki mięśniowej.

  • Oklepywania

  • Wibracji

  • Wstrząsania

 

 

 

 

Masaż relaksacyjny

Smiling woman enjoying a massage in a spa center

Masaż ten ma wiele zalet: oddziałuje na układ nerwowy – równoważy wysyłane przez ciało negatywne reakcje na stres, likwiduje mimowolne napięcie mięśni, przywraca prawidłowy rytm serca, właściwe krążenie i ciśnienie krwi, a nawet pomaga w walce z bezsennością.

Efektem masażu jest głęboki relaks, całkowite zniesienie napięcia mięśniowo-nerwowego i psychicznego.

Masaż relaksacyjny w połączeniu z reflesoterapią i aromaterapią lub chińskim masażem głowy i twarzy przyniesie Ci jeszcze większe ukojenie i odprężenie.

 

Masaż sportowy – pod tym pojęciem kryje się kilka technik masażu klasycznego, powięziowego oraz terapii manualnej tkanek miękkich  stosowanych u sportowców-zawodowców jak i amatorów. Zabiegi mają na celu pomoc osobom aktywnym fizycznie w utrzymaniu formy, zapobieganie kontuzjom, wspomaganie organizmu przed, w trakcie i po wysiłku. Dzięki zabiegom masażu sportowego osoby trenujące chronią swoje ciało przed zakwasami, napięciem mięśni, szybciej regenerują się po wysiłku, lepiej przygotowują do zawodów, łatwiej rehabilitują kontuzje. Masaż sportowy przywraca mięśniom siłę i odpowiednią masę, pomaga je zregenerować, poprawia krążenie limfy, dotlenia skórę. Głównym celem wykorzystywania masażu sportowego jest zapobieganie pojawianiu się patologicznym zmianą, które mogą być efektem częstych przeciążeń, które powszechnie występując w sporcie wyczynowym.

Masaż sportowy ma za zadanie spełnić następujące funkcje:

-rozgrzewającą

-regenerującą

-leczniczą

W gabinecie masażu zazwyczaj wykonywany jest:

Masaż sportowy podtrzymujący – wykonywany w czasie przerw w zawodach – w czasie po sezonie lub na jego początku, wtedy, gdy intensywność treningów jest mniejsza . Masaż sportowy podtrzymujący jest najdelikatniejszym rodzajem masażu sportowego.

Masaż sportowy treningowy -Masaż wykonywany w całym cyklu treningowym. Ma na celu zwiększenie możliwości czynnościowych organizmu sportowca i utrzymywanie go w ciągłej gotowości do startów. Długość , intensywność i dobór technik dostosowane są do płci, masy, wieku sportowca oraz do rodzaju uprawianej dyscypliny. Masaż treningowy wykonuje się kilka godzin po treningu.

Masaż sportowy:

– minimalizuje efekty zmęczenia po treningu.

– usprawnia krążenie chłonki i krwi.

– poprawia metabolizm

– pozwala sportowcowi uzyskać równowagę psychiczną, zmniejszyć stres

-zmniejsza również ryzyko wystąpienia kontuzji

– pozwala zlikwidować zmęczenie po wysiłku i powstałe w mięśniach zakwasy.

jako działanie terapeutyczne dostosowane są ściśle do uprawianej dyscypliny sportu.

Czas zabiegu:

– masaż całego ciała 60 min.

– masaż wybranych segmentów ok. 30 min.